O odżywianiu

"Jesteśmy tym co spożywamy" - stara prawda z Bibli, która przekłada się również na realia życiowie. Im gorzej jemy, tym gorzej wyglądamy lub czujemy się. Im zdrowsze jest to co spożywamy tym nasz organizm lepiej się czuje. Chemia zawarta w pożywieniu i tzw. Fastfood czyli szybkie jedzenie, ubogie w wartościowe składniki odżywcze dla organizmu i zawierające głównie węgląwodany powoduje, iż ogranizm ma nadmiar tych drugich więc je odkłada, no i wtedy się tyje. Efekt niekoniecznie pojawia się odrazu. Skutki możemy mieć po latach i są one ciężko odwracalne.

Kilka powodów dla których warto jeść dobrze i zdrowo to:
1) ładna figura, cera, a tym samym dobre samopoczucie,
2) dobra kondycja,
3) zdrowe i sprawne ciało.

Czego należy unikać aby mieć piękne i zdrowe ciało:
1) szybkiego jedzenia - tzw. fastfoodów serwowanych w barach szybkiej obsługi np. pizza, hamburgery, chisburgery - w tych ostatnich zazwyczaj mamy stare mięso, bądź zmiskowane resztki niewiadomego pochodzenia. Żywność ta odznacza się dużą ilością chemi, dlatego wygląda tak "świeżo".
2) chemi!! w tym co spożywamy.
3) papierosy - niszczą cerę, dostarczają dużej ilości chemi i postarzają, wspomagają powstawanie żylaków, próchnicę; jest mitem, że od palenia się chudnie tak naprawdę zmniejsza sie nam masa mieśniowa (mieśnie ważą wiecej niż tłuszcz, woda czy kości w organiźmie), co jest bardzo szkodliwe dla organizmu
4) cukier - przerzućmy się na naturalny miód - pszczoły nie mogą zbierać pyłku z kwiatów zawierających chemię, bo by wyzdychały
5) unikajmy rzeczy smażonych, gotowane jest lepsze nie zawiera szkodliwych związków. Smażone jest ciężkostrawne, jeśli już naprawdę nie możemy bez tego żyć, to jedzmy te rzeczy na śniadanie.

Jak jeść aby mieć ładną figurę i dużo energii na codzień. (Będą tu wytyczne, jednakże wszystko należy stować z głową).
Sposób jedzenia:
śniadanie - najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jeśli je ominiemy potem będzie nam trudno to nadrobić. Jemy jak najwięcej i odrazu po wstaniu.
obiad - na obiad jemy dwa razy mniej niż na śniadanie.
kolacja - na kolację jemy dwa razy mniej niż na obiad. Ostatnia kolacja powinna się kończyć najpóźniej o godzinie 19.

Co spożywać:
1) jedzmy dużo warzyw i owoców, oto niezbędne minimum dostosowane do warunków Polskich: - nie żałujmy sobie owoców sezonowych:
- mandarynki zimą, arbuzy latem itd.
- marchewka - podstawa zdrowego żywienia, najlepiej jakby pochodziła z naszego ogródka, wtedy mamy pewność, że nie jest pryskana i konserwowana, można też chodować w beczce w piwnicy. Te ze sklepu są często stare. Jedzenie tego warzywka świetnie działa na ząbki, cerę i inne narządy. Jednakże nie wolno przesadzać, gdyż może to się źle skończyć.
- pomidor - dostępny cały rok, ma właściwości zapobiegania powstawaniu nowotworów, można jeść profilaktycznie jeden dziennie,
- jabłka - świetne na cere i zawierają dużo składników, łatwo dostępne.

Najlepiej to byłoby dogadać się z jakimś gospodarzem i kupować bezpośrednio u niego zapas warzyw i owoców. Oczywiście uprzednio wypytując się, jakich środków do ich hodowli
- ziemniaki - jeden dziennie góra starczy, nie musimy się zapychać nimi.
- kapusta - kiszona lub w postaci bigosu, bogata w witaminy C
- buraczki
- ogórki.
2) jogurty - przynajmniej jeden dziennie, wspomaga florę bakteryjną naszego organizmu, zawiera witaminy i minerały itd., jajko - jedno dziennie albo dwa co drugi dzień - wapń
3) Napoje:
-
mleko - przegotowana szklanka dziennie może być z kakaem, tylko to drugie musi być koniecznie dla dzieci, bogate w składniki odżywcze,
- herbata miętowa - działa relaksująco, dobrze ją wypić przed ćwiczeniami, ponieważ polepsza oddychanie,
- soki - najlepsze z naturalnych owoców, domowe.W sokach kupionych jest napisane, że sa z naturalnych składników, jednkaże nie wiadomo jest z czego przecier (skłądnik soków) był robiony!!
- w
oda - pijmy dużo wody, oczyszcza nasz organizm z niepożądanych związków.
4) Mięso: W zasadzie każde teraz jest na chemii i środkach konserwujących, więc możemy jeść, jakie chcemy byle nie tłuste. Najlepsze jest mieso ryb. Najzdrowsze.
5) Słodycze - najczęstsza przyczyna pryszczy, świetny budulec dla celulitisu. Można je zastąpić np. owocami. Od czasu do czasu też można zjeść. Najgorsze to twarde słodycze, w których głowny składnik to cukier - cukierki, marcepan, wszystko na bazie cukru. Jeśli już ktoś musi to jeść to z umiarem.

Proponowana kompozycja jedzenia na dobę:
1. Śniadanie
- Wariant 1: 1 pomidor, jajko (gotowane), marchewka (1 lub więcej ale nie przesadzajmy), kubek kakao lub mleka, jogurt, ogórek (możemy także zrobić sobie surówkę warzywną), jabłko, mandarynka (ile tylko owoców się da do tego kilka kromek chleba z jakimś mięskiem, albo jakieś mięsko

- Wariant 2: zastąpmy to co jedliśmy na obiad tym co jedliśmy na śniadanie i odwrotnie plus jeden pomidor, marchewka i dostępny w sezonie owoc

2. Obiad
- Wariant 1: obiad powinien składać sie głównie z surówek, jednego lub dwóch kawałków mięsa nie za tłustego, ani za chudego lub samej zupy warzywnej.
- Wariant 2: obiad powinien wyglądać jak nasze dawne śniadanie chyba że jest zbyt chemiczne

3. Kolacja - skromna, najmniej ważny posiłek dnia. Co tu dużo mówić, objedzmy się cytrusami, albo dwoma kromkami chleba z jakąś szyneczką lub czym innym.

Zasady zdrowego żywienia:
1) Je się po to aby żyć a nie odwrotnie.
2) Unikaj chemii w jedzeniu.
3) Odchudzanie prowadzi do otyłości. 4
) Zdrowe jedzenie daje ci zdrowe, piękne ciało.
5) Jedz z głową.

Jak się pozbyć złych nawyków odżywiania: - słodycze - zastąpmy owocami. - kawa - jeśli jesteśmy senni rano, to zamiast kawy wykonajmy ćwiczenie "100x100", będziemy mieli o wiele lepsze samopoczucie i działa równie dobrze jak kawa. - obżarstwo - jeśli odczuwamy głód w żołądku a jesteśmy najedzeni to pijmy wodę, zamiast się objadać - papierosy - hmm.... ciężka sprawa, można zastąpić słodyczami, a potem słodycze owocami.

Autor: Kamila Krajniewska

Źródło: Hmm wiedzę zebrałam na przestrzeni trzech lat, bo bardzo sie tym interesowałam, były to przeczytane przezemnie artykuły, części książek, a potem tylko testowanie na sobie