Rozgrzewka

Dobra rozgrzewka zapobiega kontuzjom, problemom złej pracy serca, zakwasom. Przedstawię tutaj dwa proste ćwiczenia służące do rozgrzewki. Zwiększają one krążenie w organiźmie, przystosowują serce do wysiłku, rozgrzewają mieśnie brzucha i nóg. Rzeźbią także uda i pośladki.

Na rozgrzewkę można wykonać dwa ćwiczenia:
Skip A w miejscu. Stajemy w lekkim rozkroku, ręce trzymamy wzdłuż bioder, zgięte pod kątem prostym. Wyrzucamy prawą nogę do góry, do przodu tworząc nią kąt prosty/jednocześnie wysuwamy ręce do przodu tak, że kolano trafia pomiędzy przestrzeń zawartą między nimi. Następnie powracamy do pozycji wyjściowej. Analogicznie wykonujemy ćwiczenie lewą nogą. I tak na przemian. Najefektywniej wykonywać serię po 100, aby przygotować się do dalszych ćwiczeń.Ćwiczenie na początku można wykonywać 20 razy zwiekszając stopniowo z dnia na dzień po 5-10 aż dojdziemy do stu.


Skip C w miejscu. Stajemy w lekkim rozkroku, ręce trzymają wzdłuż bioder i uginamy pod kątem prostym. Tak stojąc uginamy najpierw prawą nogą do tyłu, jak najmocniej możemy, jednocześnie wypychając ręce do przodu. Potem powracamy do pozycji początkowej i tak samo z lewą nogą. Ćwiczenie dla początkujących można wykonywać od 20, aż z czasem dojedziemy do 100. Jest to świetna rozgrzewka. Ćwiczenie na początku można wykonywać 20 razy zwiekszając stopniowo z dnia na dzień po 5-10 aż dojdziemy do stu.
Te dwa ćwiczenia są bardzo dobrą rozgrzewką.

Autor: Renata Kadarpena